top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד גליה חלפי

המדריך להבנת מחלוקת

עודכן: 7 במאי 2020


מאת עו"ד גליה חלפי*

האם קיימת דרך לעצור את הסכסוך ולהימנע מכניסה להליכים משפטיים מורכבים – כבר בתחילתו?

הנה כמה כללי אצבע היכולים לסייע בידכם להימנע מלדרדר את הסכסוך להליך משפטי, שאת תוצאותיו – איש אינו יודע.

מומלץ לגזור ולשמור על המקרר:

1. סכסוכים ומחלוקות - זה בסדר. אין מה להיבהל, תנשמו עמוק, יש לקבל את העובדה שאנחנו לא מסכימים ולא רואים עין בעין את הסוגיה עם הצד השני. מותר גם לא להסכים. ההבנה הזאת היא השלב הראשון בפתרון של מחלוקת או סכסוך. תסכימו על זה שאתם לא מסכימים.

2. סכסוך בא ללמד אותנו משהו חשוב – בעת סכסוך, התחושה בבטן היא לא נעימה. האנרגיות השליליות מציפות וממלאות אותנו. במקום להתכחש לתחושות אלו, חבקו אותן. אזרו אומץ לחבק את הסכסוך ותשאלו – "למה באת לחיי ומה יש לך ללמד אותי?". תהפכו את "הצפרדע" ל"נסיך". את המשבר להזדמנות.

3. בכל סכסוך מסתתרת מתנה אישית – אם תדעו למצוא אותה – תוכלו גם לצמוח ממנה. אם נקרתה מחלוקת בחייכם, כמו בלש חסר פשרות, מומלץ לחקור טוב טוב איזה מתנה טמונה בתיקון של המחלוקת. המתנה שקיבלתם – שיעור לחיים.

4. מחלוקת זאת הזדמנות לחולל שינוי – מחלוקת שולפת אותנו בכוח מאזור הנוחות שלנו (גם אם יש בנו תחושה קודמת שאזור הנוחות טוב לנו). זאת בעיטה בישבן שמעמתת אותנו עם תפיסת המציאות שלנו ובעל כורחנו גורמת לנו לעשות חישוב מסלול מחדש. אל תתנגדו למחלוקת – חבקו אותה.

5. הצד השני לסכסוך עשה עבורנו דבר גדול – הוא בא לשרת אותנו לגלות משהו חדש על עצמנו. במקום להתעצבן או לכעוס על הצד השני (על אף כל הקושי המובן בשל הסכסוך) – הפנימו שהוא חבר שהסכים 'ללכלך' את הידיים שלו בכדי שאנחנו נבין משהו על עצמנו. אתם צריכים לומר לו "תודה".

6. מספיק אחד/ת לשלום – מספיק שצד אחד יחליט לפתור עם עצמו את חידת הסכסוך, ויצא ממסלול הסכסוך - בגלל שהבין משהו על עצמו בתוך הסכסוך ומיד המציאות תשתנה בהתאם ועמה גם המציאות של הצד השני למחלוקת. מספיק אחד לטנגו – זה שמוביל. תובילו אתם את הדרך מסכסוך לפיוס. זה בידיים שלכם. תהיו חכמים. בסוף גם צודקים. בכדי להתפייס - לא באמת צריך שניים.

לעיתים בעיצומו של הוריקן הסכסוך, בעת כעס, כאב או עלבון, אנחנו לא באמת יכולים ליישם לבדנו ובכוחות עצמנו תובנות אלו, חפשו מגשר משכין שלום שיודע לעשות צילום רנטגן לסכסוך ולגלות ביחד עמכם היכן נמצאת נקודת השבר ואיך מפצחים את חידת הסכסוך כך שהמתנה שבה זכיתם תיחשף.


עו"ד גליה חלפי, מגשרת משכינת שלום

מומחית בפיתרון משברים וגירושין בשלום

052-8454503



32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page